Fatih Homevideo : Semesta Bertasbih

Videoklip Semesta Bertasbih ini saya siapkan selama 1 malam, bermula jam 12.30 malam sehinga jam 4.00 pagi, dikala mata tidak mengantuk meraikan muhasabah diri sempena 1 Hijrah 1430 H. Sekadar imaginasi apa yang terlakar di minda tentang sunnatullah ciptaan tuhan yang bertasbih , beribadah mengikut sunnatullah sebagaimana yang difirmankan dalam Surah Al-Hajj
"Tidakkah Engkau mengetahui Bahawa Segala Yang ada di langit dan di bumi tunduk sujud kepada Allah dan (di antaranya termasuklah) matahari dan bulan, dan bintang-bintang, dan gunung-ganang, dan pokok-pokok kayu, dan binatang-binatang, serta sebahagian besar dari manusia? dan banyak pula (di antara manusia) Yang berhak ditimpa azab (disebabkan kekufurannya dan maksiatnya); dan (ingatlah) sesiapa Yang dihinakan oleh Allah maka ia tidak akan beroleh sesiapapun Yang dapat memuliakannya. Sesungguhnya Allah tetap melakukan apa Yang dirancangkanNya."
(Al-Hajj 22:18)


Terimalah... Semesta Bertasbih, nyayian OPICK



iLuvislam.com Top Blog


Disebalik tabir video klip :

video alam semesta yang saya masukkan dalam videoklip ini di ambil daripada koleksi video-video yang saya download daripada laman Youtube. Berikut adalah koleksi link video yang saya petik untuk menyiapkan video klip ini :

Hubble Deep Field: The Most Imp. Image Ever Taken (Redux)
Life in the Universe (#1): Just on Earth, or Everywhere?
Outer Space Track 01
ESQ Hubble Outer Journey
Video ESQ165 Character Building