PKPIM & ABIM Bertemu Menteri Belia Sukan yang Baru.



[ Dari kiri: Abdul Muntaqim Bin Zulkipli (Setiausaha Agung PKPIM), Mohd. Hilmi Bin Ramli (Presiden PKPIM), Datuk Ismail Sabri Yaacob (Menteri Belia dan Sukan Malaysia), Khairul Ariffin Bin Mohd. Munir (Setiausaha Agung ABIM) ]

Malaysia kini sudah mempunyai Menteri Belia dan Sukan yang baru. Harapnya, komitmen yang ditunjukkan oleh Menteri Belia dan Sukan untuk memastikan gerakan dan persatuan belia lebih diupayakan, serta seterusnya memastikan agenda pembangunan modal insan diberikan keutamaan, akan dapat direalisasikan dengan jayanya. Pembangunan kapasiti (capacity building) para belia adalah elemen yang sangat penting bagi memastikan pemimpin-pemimpin negara pada masa hadapan adalah mereka yang benar-benar mempunyai keterampilan dan kredibiliti kepimpinan kelas pertama yang akan mampu untuk memimpin masyarakat menjadi masyarakat Madani.

Mudah-mudahan Datuk Ismail Sabri Yaacob akan dapat memimpin Kementerian Belia dan Sukan Malaysia dengan penuh ketaqwaan, agar sentiasa tercucur Rahmat dan sentiasa bersinar pancaran Hidayah Allah S.W.T. Amin!

dari blog : Akhie Naim