Travelog 1 : Jalan dakwah di Pulau Perhentian



Assalamualaykum wbt..
Apa khabar semuanya?? Alhamdulillah.. Dari jam 10:00 malam hingga ke jam 12.00 malam tadi, saya telah mengendalikan slot ceramah bersama pelajar UPSR SK Pulau Perhentian jemputan YAPEIM. Tajuk Ceramah yang saya kendalikan iaitu "Pelajar Cemerlang Akhlaq Bestari". Alhamdulillah, sekadar memberi sesuatu yang termampu dengan kudrat kemampuan saya. Walaupun mengambil sedikit masa (menghampiri masa anti klimaks), namun alhamdulilah saya berjaya menamatkan sebaik mungkin supaya "core value" yang ingin disampaikan akhirnya dapat diterima oleh para pelajar. Respon selepas itu cukup baik... (program bermula jam 10.00 malam disebabkan oleh pelajar UPSR ada kelas tambahan malam).



Perjalanan ke Pulau Perhentian hari ini pun memberi satu kelainan. nak tahu apa kelainannya?? huhuhu... kali pertama saya loya dan pening-pening bila naik speed bot menuju ke Pulau Perhentian walau hakikatnya saya sudah lali dengan gelombang ombak sewaktu menaiki bot . Separuh hari berprogram ditambah dengan separuh hari tenpoh perjalanan ke Pulau amat memenatkan. Namun kepuasan berprogram bersama-sama teman-teman kali ini cukup memberikan makna yang mendalam... Ini disebabkan program kali ini diwakili semua wakil-wakil komuniti yang menyertai seperti wakil PKPIM, ABIM, YAPEIM, EMBUN HIDAYAH , SSR briged Bakti ,GPTD Kelantan, Grup Saladin dan PPIK. Ramai kan?? hehe..nanti saya perkenalkan pada entry selepas ini.. apa-apapun klik baca seterusnya untuk melihat gambar hari pertama saya di Pulau perhentian ...( tim-tim yang lain sudah pun 2 hari berkampung disini)... ok ya! adios!!


From pulau perhentian
Asas Pelajar Islam Berakhlaq Bestari :
Kenali misi perjalanan hidup

From pulau perhentian

Menghayati keagungan penciptaan alam melalui lantunan
nasyid Demi Matahari

From pulau perhentian


From pulau perhentian

Memberi penekanan ceramah yang bersifat dua hala (interaksi).


From pulau perhentian


From pulau perhentian


From pulau perhentian

Barisan Fasilitator yang turut sama menghayati.

From pulau perhentian
Aksi merempit secara berjamaah...


From pulau perhentian
Kemesraan antara fasilitator dan adik-adiknya ketika
merempit..



From pulau perhentian


From pulau perhentian

Sungguh!!... interaksi antara orang pulau amat mudah sekali...
berbanding pengalaman mengendalikan ceramah di sekolah
di semenanjung..


From pulau perhentian


From pulau perhentian





Gratisan Musik
iLuvislam.com Top Blog