Anugerah Dinar | Blogger Muslim

1-Salin (copy) Anugerah ini dan letakkan (paste) di blog anda.

Oleh kerana saya memulakannya, saya hanya menunggu kiriman balas teman-teman yang sudi memberikan award ini kembali kepada saya... hehe... hanya sekadar menunggu...


2- Berikan 5 Fakta menarik mengenai si penghantar Anugerah.

Orang yang pertama yang beri saya Award ialah Mimie Hamizah (Uber Cup) dari USM Kubang Kerian .... Awards yang di hantar oleh beliau mendorong akhirnya saya mencuba mencipta "Award" sendiri untuk menghargai teman-teman blogger yang lain. Maka eloklah saya menyatakan 5 Fakta terbaik mengenai Mimie Hamizah :

1. Tegas
2. Kreatif menyatakan idea.
3. Boleh dan mampu mendorong orang lain.
4. Kemampuan mandiri @ berdikari ( jual susu kambing untuk projek bagan Hailam -
Pulau Ketam.)
5. Suka belajar dari alam ( salah satu karekter Ulul Albab - Muslim Professional @ Protaz)

3-Tuliskan 10 perkara tentang diri anda sendiri

1. Suka kepada idea inovasi. Cam mencipta award ni... dengan idea inovasi... sekurang-kurangnya saya menghargai idea kreatif orang lain.

2. Suka kepada kanak-kanak dan kanak-kanak suka kepada saya.... perkara ni selalu saya fikir. Kenapa kanak-kanak suka mendekati saya?? Tak kira masa di sekolah, dalam program, di pejabat ABIM mahupun di mana-mana.... adakah saya ni comel?? kekekeke....

3. Selalu memikirkan cara untuk membebaskan diri daripada belenggu emosi, kemudian membentuk cara pemikiran yang baru, memperoleh sudut pandang yang baru dan menemui cita-cita yang baru.

4. Selalu memilih jalan menyantuni dan diplomasi... contohnya, cuba melayani aduan-aduan sahabat-sahabat dengan baik (menjadi pendengar yang baik), mengelakkan perbalahan, cuba untuk memelihara supaya perhubungan kemanusiaan saya berjalan dengan lancar dan menyenangkan orang lain..

5. Suka menjalinkan persahabatan yang merentasi ideologi, fikrah berjamaah, pelbagai bangsa, pelbagai bidang.... kiranya menjadikan persahabatan sebagai jaringan terbaik untuk ilmu , dakwah dan ukhwah.

6. Suka baca buku yang berkaitan dengan Motivasi, dakwah, ICT, pengurusan, ideologi tokoh-tokoh dunia dan fiksyen.

7. Dalam bab cari jodoh , berpendirian untuk lebih "menjadi" daripada "mencari" walau kedua-duanya tetap seiring... faham x?? tak faham boleh tanya saya secara direct...

8. Kena bersedia memikirkan idea-idea kreatif untuk memantapkan modul program. Sekarang ini kerap menerima jemputan untuk berceramah... Tidak terfikir pun untuk setahap ini. Namun kata ustaz (murabbi), mulai sekarang, saya kena bersedia untuk itu.

9. Suka bertindak berorientasikan misi, bukan berorientasikan program.

10. Selalunya, orang yang selalu menegur kesilapan saya , mengajar saya ilmu, selalu menjadi kawan yang amat rapat dengan saya... tetapi sahabat yang selalu memuji... selalu aja menjadi musuh yang membelenggu.

4- Sampaikan Anugerah ini kepada 10 orang penulis Blogger yang bervariasi Islamik.

Buat pertama kalinya saya ingin menghargai 10 teman-teman blogger yang saya kenali melalui blogger, dalam program, ESQ, ABIM dan lain-lain... untuk itu, anugerah "Anugerah Dinar Blogger Muslim" ini saya anugerahkan kepada :

1. Mimie Mizah (Sebab orang pertama yang bagi award, jadi saya balas balik.... suka baca blog dia sebab penulisan berasaskan pengalaman... )

2. Kamil Korea ( Rakan saya yang akan menjadi sebahagian daripada Protaz (Muslim Professional) yang berjuang di Malaysia kelak .. Selalunya, bila beliau balik sahaja ke Malaysia, beliau selalu menjadi teman musafir saya. ... Blognya juga terisi dengan ilmu dari khazanah pengembaraan beliau menimba ilmu di Korea)

3. Ahyana Solehah ( Sahabat yang saya kenali ketika Training ESQ di PCB... Muslimah Profesional yang solehah dari MSU - Management & Sceince University... selalu beri nasihat, motivasi dan dorongan yang baik. Saya yakin beliau akan menjadi Doktor Solehah yang 'Nafi'un li ghairihi'...- bermanfaat kpd orang lain....

4. Zuhdi Ismail - Sahabat baik saya ketika mengenalinya dalam tamrin sewaktu saya belajar di Politeknik KB dulu. Beliau ketika itu belajar di Kolej Jaiputra. Beliaulah sifoo saya yang memperkenalkan saya kepada dunia ICT. Paling best , saya pandai ICT bukan dalam dewan kuliah, tetapi semasa bertamrin ... segalanya bermula bila melihat video klip Jalan Dakwah karyanya. saya merasai keberkatan belajar ICT melalui wadah islam ini.

5. Jacknaim ( juga bakal seorang Doktor dari USM KK ; Sahabat baik , guru saya dalam bidang perbandingan agama [ FRIENDLY COMPARATIVE RELIGION ]. Bila berbual, berbicara dengan beliau, penuh dengan idea kreatif dan mempunyai perspektif sendiri yang menarik )... Dunia memerlukan muslim profesional seperti dia... bersedialah jacknaim ke arah itu....

6. Abdullah Nawi ( Rakan seperjuangan, setiausaha politik saya ketika saya bertanding jawatan YDP MPP di Politeknik Kota Bharu... Selalu berkongsi idea Erdogan-PM Turki dengan beliau untuk diadaptasi dalam gerak kerja MPP. Mengenali beliau di kampus IPT dan masih kekal bersama dalam gerak kerja aktivis ABIM)

7. Syahiran Muhamad ( Rakan seperjuangan dalam PPIK, kader pelapis generasi muda... student Usuluddin yang mampu menguasai perisian-perisian ICT seperti Flash, grafik, blog dan editing video... selalu mendesak saya untuk cepat-cepat kahwin...huhu)

8. Nor Azimah Yusoff – sahabat dari USM KK ... seorang YB (MPP USM KK) yang cekal, Muslimah professional yang petah berbicara dalam bahasa cina. Kagum dengan semangat dia menuntut ilmu agama. Mempunyai idea kreatif untuk berdakwah kepada non-muslim (refer kepada idea beliau utk buat ziarah sahabat non muslim di USM KK)

9. Zul Amin - Juga rakan seperjuangan dalam PPIK dan Grup Penjejak Tamadun Dunia. Ketua penggerak Grup Generasi Salahuddin Ayubi di bawah GPTD. Mempunyai idea dan sudut pandang menarik dalam gaya penulisan blognya.

10. Azmiza - Sahabat sperjuangan dalam PPIK dan PKPIM dan kini ABIM.... banyak pengalaman kerana selalu mengembara ..... tak sabar nak baca sudut pandang beliau tentang pengalaman di Pulau Perhentian.

11. Ateh - Hampir terlupa... walaupun melebihi kuota... tempat kesebelas bukan bermakna yang terakhir... blog anak buah saya dalam PPIK yang bakal menjadi seorang profesional dalam bidang pendidikan... aktif di kampus UPSI ...ibunya adalah merupakan guru saya yang paling saya hormati semasa di Maahad Muhammadi... moga tabah mendepani cabaran ya Ateh!!

p/s : ingat nak tambah lagi... x pa nanti dapat anugerah baru..saya akan hantar lagi kepada teman2 blogger yang lain... maklumlah..ramai gak sahabat seperjuangan blogger nih!!

5. Jika dalam Blog penerima anugerah mempunyai Gadget Follower, jangan lupa klik butang Follow ya!! ini penting untuk "keep in touch" .... pastikan anda memaklumkan kepada penerima bahawa anda mengirimkan anugerah ini melalui medium apa skalipun ( shout box, cbox, YM, Gtalk)

saya tiru seperti Hamizah dan Kamil... maklumkan supaya datang ke blog saya untuk ambil hadiah... hehehe








Gratisan Musik
iLuvislam.com Top Blog